Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал.

Новости

27 мар 2024 Опубликован новый выпуск журнала Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал
27 мар 2024 Опубликован новый выпуск журнала Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал
04 сен 2023 Опубликован новый выпуск журнала Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал.
28 мар 2023 Опубликован новый выпуск журнала Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал Опубликован новый выпуск журнала Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал
29 сен 2022 Опубликован новый выпуск журнала Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал Опубликован новый выпуск журнала Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал

Olga I. Lozina, Varvara N. Rogozhnikova, Leonid A. Tutov Model of a Creative Man in Modern Economy: Experience of Creation

Abstract

This article is an experience of creating a model of a creative man in the economy. Economics is a creative activity, because the essence of Economics is the constant creation of new things: new technologies, products, services, institutions, and the economic reality itself. Creativity is also one of the most important characteristics of the age of uncertainty – creative work is opposed to mechanical work that robots can perform, and needs special protection in the world of algorithms and opportunistic behavior; creativity is impossible without freedom, which depends on a variety of individual and institutional factors; creativity is expressed in the creation of new technologies that radically change the world and people. Thus, creativity is a factor of unpredictability, novelty in human behavior, so for a modern economy focused on the analysis of this behavior, the problem of creativity is particularly acute.

The purpose of the work is to create a model of a creative person in the economy. The paper uses comparative analysis, systematic and interdisciplinary approaches, and a historical approach.

Key words: model of a creative man, philosophy of creativity, creativity.

JEL codes: В41, D11.

Olga I. Lozina, Varvara N. Rogozhnikova, Leonid A. Tutov Model of a Creative Man in Modern Economy: Experience of Creation // Scientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal. 2020. Volume 12. Issue 4. P. 7-20

Ключевые слова