Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал.

Ключевые слова

A110ANCEAC100CMSCOVID-19COVID-19.Clusters as a Mechanisms of Governance Discrete Structural AlternativeD210D230D240D330D43Digital economyDynaCont-IIEconomic Policy KnotsFamily Violence against Women in Modern RussiaH110K130K21K23K32L11L190L290L310L41L51Market Development and Political EconomyModeling of Development Indicators for Russian Energy Resources MarketsN700O19O330O340O43Opening Address of the Editor-in-ChiefQ330Q51Q55Q56Q57Q58Relevant Aspects of Determination of Efficiency and Effectiveness of Marketing DepartmentSQLScientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal. 2020. Volume 12.Scientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal. 2021.Volume 13Scientific researches of faculty of economics. Electronic journal.Site newsSpecific of Mergers and Acquisitions in Russian Federation. Management ApproachUTFagri-food exportantitrust policyartificial intelligencebig databrand position-ingbrand valueclustercompany’s strategycompetition policyconscious consumptiondmoeconomic growtheconomic theoryeffectivenessefficiencyenvironmental economicsethical consumptionexchange rateexport restrictionsfamily violencefiscal policygendergeneration Ygeneration Z.hybridinflationinstitutional arrangementslabor marketmachine learningmarket concentration.market developmentmarketing budgetmonetary policynational economic modelpolitical economyprojectsquotationregulationregulatory impact assessmentsocio-demographic characteristicstariff regulationtaxi services marketантимонопольная политикаинтеллектуальный капиталискусственный интеллектмашинное обучениеметодологияполитическая экономияцифровая экономика20092010

Современная теория маркетинга: глобальные тенденции развития и формирование новых подходов в преподавании / The modern theory of marketing: global trends and the for-mation of new approaches in teaching

Герасименко В.В. Современная теория маркетинга: глобальные тенденции развития и формирование новых подходов в преподавании // Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал. 2016. Том 8. Выпуск 1. С. 36-47 

Статья посвящена современному развитию теории маркетинга, новых подходов в теории и преподавании маркетинга и логистики на кафедре маркетинга экономического факультета МГУ имени М.В. Ломоносова. Уделяется внимание новым научным направлениям, развиваемым на кафедре маркетинга в настоящее время, текущим и перспективным научным исследованиям, которые ведут преподаватели кафедры маркетинга, освещаются актуальные вопросы преподавания маркетинга и логистики в бакалавриате, магистратуре, аспирантуре и программах дополнительного образования экономического факультета МГУ имени М.В. Ломоносова.

Ключевые слова: теория маркетинга, кафедра маркетинга, междисциплинарный подход.

JEL коды: M30, M31.