Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал.

Ключевые слова

A110ANCEAC100CMSCOVID-19COVID-19.Clusters as a Mechanisms of Governance Discrete Structural AlternativeD210D230D240D330D43Digital economyDynaCont-IIEconomic Policy KnotsFamily Violence against Women in Modern RussiaH110K130K21K23K32L11L190L290L310L41L51Market Development and Political EconomyModeling of Development Indicators for Russian Energy Resources MarketsN700O19O330O340O43Opening Address of the Editor-in-ChiefQ330Q51Q55Q56Q57Q58Relevant Aspects of Determination of Efficiency and Effectiveness of Marketing DepartmentSQLScientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal. 2020. Volume 12.Scientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal. 2021.Volume 13Scientific researches of faculty of economics. Electronic journal.Site newsSpecific of Mergers and Acquisitions in Russian Federation. Management ApproachUTFagri-food exportantitrust policyartificial intelligencebig databrand position-ingbrand valueclustercompany’s strategycompetition policyconscious consumptiondmoeconomic growtheconomic theoryeffectivenessefficiencyenvironmental economicsethical consumptionexchange rateexport restrictionsfamily violencefiscal policygendergeneration Ygeneration Z.hybridinflationinstitutional arrangementslabor marketmachine learningmarket concentration.market developmentmarketing budgetmonetary policynational economic modelpolitical economyprojectsquotationregulationregulatory impact assessmentsocio-demographic characteristicstariff regulationtaxi services marketантимонопольная политикаинтеллектуальный капиталискусственный интеллектмашинное обучениеметодологияполитическая экономияцифровая экономика20092010

Актуальные аспекты определения эффективности и результативности деятельности маркетингового департамента

Петрин Е.В. Актуальные аспекты определения эффективности и результативности деятельности маркетингового департамента // Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал. 2009. №1, с. 85-94.Загрузить файл в формате PDF

В статье рассматриваются актуальные проблемы деятельности маркетингового департамента компании в современных условиях (проблемы оценки результативности и эффективности), дается их оценка и предлагаются подходы к их решению.

Ключевые слова: результативность, эффективность, маркетинговый бюджет, стратегия компании.

JEL коды: М30