Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал.

Ключевые слова

A110ANCEAC100CMSCOVID-19COVID-19.Clusters as a Mechanisms of Governance Discrete Structural AlternativeD210D230D240D330D43Digital economyDynaCont-IIEconomic Policy KnotsFamily Violence against Women in Modern RussiaH110K130K21K23K32L11L190L290L310L41L51Market Development and Political EconomyModeling of Development Indicators for Russian Energy Resources MarketsN700O19O330O340O43Opening Address of the Editor-in-ChiefQ330Q51Q55Q56Q57Q58Relevant Aspects of Determination of Efficiency and Effectiveness of Marketing DepartmentSQLScientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal. 2020. Volume 12.Scientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal. 2021.Volume 13Scientific researches of faculty of economics. Electronic journal.Site newsSpecific of Mergers and Acquisitions in Russian Federation. Management ApproachUTFagri-food exportantitrust policyartificial intelligencebig databrand position-ingbrand valueclustercompany’s strategycompetition policyconscious consumptiondmoeconomic growtheconomic theoryeffectivenessefficiencyenvironmental economicsethical consumptionexchange rateexport restrictionsfamily violencefiscal policygendergeneration Ygeneration Z.hybridinflationinstitutional arrangementslabor marketmachine learningmarket concentration.market developmentmarketing budgetmonetary policynational economic modelpolitical economyprojectsquotationregulationregulatory impact assessmentsocio-demographic characteristicstariff regulationtaxi services marketантимонопольная политикаинтеллектуальный капиталискусственный интеллектмашинное обучениеметодологияполитическая экономияцифровая экономика20092010

Интернет-услуги в торговле: опыт России и Китая

 Восколович Н.А., Гиенко М., Цюй Кэ Интернет-услуги в торговле: опыт России и Китая // Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал. 2014. Том 6. Выпуск 4. С. 64-73 

В статье рассматриваются преимущества услуг Интернет-торговли, а также проблемы, связанные с ее развитием в России в условиях экономической нестабильности. Анализируется китайский опыт организации Интернет-торговли как одного из мировых лидеров в этой сфере.

Подходы, используемые в китайской Интернет-торговле по преодолению недоверия потребителей, организации электронных платежей, доставке либо возврату товаров, содействию и поддержке начинающих предпринимателей представляются весьма полезными для развития этого вида услуг в России.

Ключевые слова: Интернет-торговля, доверие и удобства потребителей, экономия затрат, издержки потребителей.

JEL коды: L 190, L 200, L 810, M 210.